T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / YOMRA - Hafız Murat Köseoğlu İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Haberler

Nis

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağına ulaşmak için tıklayınız.

Nis

Yeni müfredatta, dünyada değişen durum ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapı benimsendi.   Millî Eğitim Bakanlığınca, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni müfredat taslağı, "gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu.   Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.   "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", hazırlanan yeni öğretim programlarına temel oluşturdu.   Bu bağlamda, yeni öğretim programlarının mevcut programlardan farklılaşan pek çok yönü bulunuyor.   Yeni müfredat, özgün bir eğitim felsefesi içeriyor. Yeni modeliyle millî bilince sahip, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş; beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne sahip bilge nesiller hedefleniyor.   Yenilenen programlar, kademe ve sınıf düzeylerine göre şöyle: Okul öncesi öğretim programı 3-5 yaş; ilkokul-ortaokul kademeleri için fen bilimleri dersi 3-8. sınıf, hayat bilgisi dersi 1-3. sınıf; ilkokul matematik dersi 1-4. sınıf, ilkokul Türkçe dersi 1-4. sınıf, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersi 4. sınıf; ortaokul matematik dersi 5-8. sınıf, ortaokul Türkçe dersi 5-8. sınıf, sosyal bilgiler dersi 4-7. sınıf, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi 8. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 4-8. sınıf.   Lise kademeleri için biyoloji dersi 9-12. sınıf, coğrafya dersi 9-12. sınıf, felsefe dersi 10-11. sınıf, fizik dersi 9-12. sınıf, kimya dersi 9-12. sınıf, matematik dersi 9-12. sınıf, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi 12. sınıf, tarih dersi 9-11. sınıf, Türk dili ve edebiyatı dersi 9-12. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 9-12. sınıf.   Yeni müfredatta ayrıca Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce güncellenen seçmeli ders programları da yer aldı.   Sadeleştirilmiş içerik Yeni müfredat çalışmalarında ülke bazlı yapılan karşılaştırmalarda, mevcut müfredatın muadillerinden 2 kata yakın bir düzeyde daha ağır olduğu belirlendi. Bilgi erişiminin zor olduğu dönemlerde yapılan müfredatların dünya genelinde de revize edildiği ve bilgi edinmedeki kolaylıklardan hareketle seyreltilmeye gidildiği tespiti yapıldı. Yapılan incelemelerde mevcut müfredatın öğrenme çıktılarının incelenen ülkelere göre yüzde 50 fazla olduğu belirlendi. Bu kapsamda yeni müfredatta yüzde 35'lik oranda bir seyreltme yapıldı.   MEB, müfredat çalışmaları ile beceri odaklı yaklaşımı benimsedi. Bu yaklaşımda, sadeleştirilmiş içerikte öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân sağlayacak yeni yaklaşımlar belirlendi.   Bütüncül bir eğitim modeli Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" modeli benimsendi.   Bu yaklaşımın merkeze aldığı konular ise, "insanın fıtri özelliklerini koruma ve geliştirme", "şahsiyet bütünlüğünü oluşturma", "karakter gelişimini sağlama" olarak sıralandı.   Yeni müfredatta, değişen dünyada değişen durum ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapı benimsendi.   "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" ile öğrencilerin inanç, kimlik ya da sosyoekonomik durumları nedeniyle dezavantajlı olmadığı bir öğrenme süreci tasarlandı.   Yeni müfredatta Türkçe vurgusu "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde Türkçenin bütün zenginliğiyle toplumun birbiriyle iletişimine, bu iletişimi anlamlandırma çabalarına ve kültür unsurlarının nesilden nesile aktarılmasına öncülük ve eşlik ettiğine vurgu yapıldı.   Bu nedenle Türkçenin öğretimi ve öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesi, eğitim sisteminde temel bir politika olarak yer aldı. Eğitimin her aşamasında, Türkçenin öğretimine, doğru kullanımına titizlikle dikkat edilecek. Türkçenin etkili kullanılmasına yönelik becerilerin kazandırılması da tüm derslerin ortak hedefi olarak belirlendi.   Matematik alan becerileri Matematik alan becerileri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyini kapsayan ve süreç bileşenleri ile modellenebilen beceriler dikkate alınarak belirlendi. Yeni müfredatta yer verilen 5 matematik alan becerisi, matematiksel muhakeme, matematiksel problem çözme, matematiksel temsil, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme, matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma olarak belirlendi.   Fen bilimleri dersine 13 alan becerisi geldi "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde 13 farklı fen bilimleri alan becerisi tanımlandı. Fen bilimleri alan becerileri, bilimsel gözlem, sınıflandırma, bilimsel gözleme dayalı tahmin, bilimsel veriye dayalı tahmin, operasyonel tanımlama, hipotez oluşturma, deney yapma, bilimsel çıkarım yapma, bilimsel model oluşturma, tümevarıma dayalı akıl yürütme, tümdengelime dayalı akıl yürütme, kanıt kullanma ve bilimsel sorgulama becerilerinden oluştu.   Fen bilimleri alan becerilerinin tamamı birbiriyle ilişkili olup bazı beceriler ise birden fazla beceriyi kapsayacak biçimde yapılandırıldı.   Sosyal bilimler için 17 alan becerisi belirlendi Yeni müfredatta sosyal bilimler alan becerileri kapsamında yerli ve yabancı literatür, alanın kendine özgü yapısı ve çağın gereklilikleri göz önünde bulundurularak 21. yüzyıl becerileri ile de güçlü ilişkileri olan 17 alan becerisi belirlendi. Bunlar, "zamanı algılama ve kronolojik düşünme, kanıta dayalı sorgulama ve araştırma, tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama, sosyal katılım, girişimcilik, mekansal düşünme, coğrafi sorgulama, coğrafi gözlem ve saha çalışması, harita, tablo, grafik, şekil ve diyagram, mantıksal muhakeme, felsefi sorgulama, felsefi muhakeme, felsefi düşünce ortaya koyma, eleştirel sosyolojik düşünme, tarihsel sorun analizi ve karar verme" becerileri olarak sıralandı.   Yetkin ve erdemli insanı önceleyen öğrenci profili Yeni müfredat ile ilk kez yeni bir öğrenci profili tanımı da yapıldı. Buna göre müfredatın hedeflediği öğrenci, "yetkin ve erdemli insan" olarak tanımlandı. Yetkin ve erdemli insanı önceleyen öğrenci profili, yeni müfredatta ana merkeze alındı. Sadece akademik başarılara odaklanmanın doğru olmadığı, her bir öğrencinin kendine özgü potansiyeli olduğu tespitine öncelik verildi.   Yetkin ve erdemli insan, ruh ve beden bütünlüğü, bilgi ve bilgelik, geçmişten geleceğe eğitim prensibi, değerler, ahlaki bilinç ve estetik bakış açısına sahip olma prensipleri üzerinden tasarlandı.   Öğrenci profili oluşturulurken zamansal bütünlük, ontolojik bütünlük ve epistemolojik bütünlüğü sağlama yanında aksiyolojik olgunluk da dikkate alındı.   Yetkin ve erdemli öğrenci profilinin ancak çok yönlü bir gelişim ile ortaya çıkabileceğinden yola çıkılan müfredatta, öğrencilerin hem kendisi hem de toplum için daha sağlıklı ve dengeli bir insan olması, çok yönlü bir bilgi ve düşünme yelpazesi geliştirmesi hedeflendi. Bu bakış açısıyla eğitim sürecinin "anlık başarılarıyla" değil; "süreç olarak ele alınması", odağa alındı.   "Erdem-Değer-Eylem Modeli" ilk kez geliştirildi Yeni müfredatta ayrıca ilk kez "Erdem-Değer-Eylem Modeli" de yer aldı. Değerlerin eğitim sürecinde doğal süreç içinde edinilmesi için özgün bir yaklaşımla tasarlanan bu modelde "adalet", "saygı" ve "sorumluluk" üst değerler olarak ele alındı. Ayrıca duyarlılık, merhamet, estetik, temizlik, sabır, tasarruf, çalışkanlık, mütevazılık, mahremiyet, sağlıklı yaşam, sevgi, dostluk, vatanseverlik, yardımseverlik, dürüstlük, aile bütünlüğü, özgürlük değerlerinin programlar içinde işlenmesiyle içsel ahenge sahip "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum", "yaşanabilir çevre" hedeflendi.   Beceri odaklı öğretim programı Öğretim programlarında, öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirildi ve "beceri temelli bir program yapısı" oluşturuldu.   "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde "bütüncül eğitim yaklaşımı" gereği bilgi, beceri, eğilim, tutum-davranışlar ile değerler ilişkilendirildi.   Soyut düşünceleri eyleme dönüştüren kavramsal beceriler Temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerinden oluşan "kavramsal beceriler", öğrenme yaşantıları ile güçlü şekilde ilişkilendirilerek öğretim programlarında daha görünür ve işlevsel hale getirildi.   Sosyal-duygusal öğrenme becerileri Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alındı. Bu beceriler, öğrenme çıktılarıyla doğrudan ilişkilendirildi.   Öğrencinin aktif olduğu program Yeni müfredatta, eğitim öğretim süreçlerinde öğrencilerin aktif şekilde katılımlarını sağlayacak öğrenme yaşantıları tasarlandı.   Bireysel farklılıkları merkeze alan ve becerilerin tetikleyicisi eğilimler Yeni öğretim programlarında "eğilimler", daha da önem kazandı. Bireysel farklılıkları merkeze alan müfredatta eğilimlerin becerileri tetiklediğine odaklanıldı.   Eğilimlerin öğrencilerin edindikleri becerileri sergilemelerinde belirleyici role sahip olduğu vurgulandı.   Programlar arası bileşenler olarak "okuryazarlık" becerileri Okuryazarlık becerileri, yeni hazırlanan öğretim programlarının kesişim noktası olarak ele alındı ve bunlara her bir derse ait öğretim programında açık bir şekilde yer verildi.   Bu kapsamda, "sistem okuryazarlığı" ilk kez müfredata girdi. Sistem okuryazarlığı ile öğrencilerin getirilen herhangi bir konuda öğrenme yöntemini kendisinin belirlemesi, kendi kendine öğrenebilmesi amaçlandı.   Bunun hayata geçirilmesi için dokuz alt okuryazarlık türü de belirlendi. Bu okuryazarlık türleri ise bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazarlığı, sanat okuryazarlığı olarak sıralandı.   Okuryazarlık türleri, okul öncesinden başlanarak sarmal bir yapı içerisinde öğrenciye kazandırılacak.   Öğrencinin kendini inşasına imkân veren öğrenme yaşantıları Bakanlığın yeni müfredatında, aktif öğrenmeyi temel alan öğretim uygulamaları, bütüncül gelişimi destekleyerek derin öğrenmeyi sağlamaya yönelik anlamlı öğrenme bağlamları içinde gerçekleştirildi.   Öğrenmeyi genişleterek ve derinleştirerek zenginleştirme "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde zenginleştirme, öğrencilerin ileri düzey kavramları ve karmaşık düşünce yapılarını keşfetmelerini teşvik edecek şekilde kurgulandı. Böylece öğrencilerin potansiyellerini mümkün olan en üst düzeye çıkarmalarına katkı sağlamak amaçlandı.   Program dışı etkinlikler Yeni müfredatta, disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımı destekleyen program dışı etkinlikler de sıralandı.   Programda bu etkinliklerle ilgili, "Öğrencilerin kendilerini tanımalarına yardımcı olan program dışı etkinlikler; spordan sanata, kulüplerden gönüllülük faaliyetlerine, kamplardan yarışmalara, dinletilere ve sergi, ziyaret, konferans, turnuva gibi çok çeşitli ilgi alanlara yönelik faaliyetleri kapsar ve disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımla temel yaşam becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için öğrencilere fırsatlar sunar." değerlendirmelerine yer verildi.   Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımı Bakanlığın yeni eğitim programında, sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımı benimsendi. Bu yaklaşımla, ölçme değerlendirme uygulamalarında tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleri arasında denge sağlandı.   Okul temelli planlama Öte yandan, öğretim programlarının uygulanmasında, esneklik sağlanması amacıyla yerel ve bölgesel eğitim ihtiyaçları dikkate alınacak, öğretmenlerin ihtiyaca yönelik işbirliğine dayalı karar verebilmesine olanak sağlanacak. Ayrıca her ders özelinde ihtiyaca göre kullanılabilecek şekilde planlama yapılabilecek.   Okul temelli planlamada, 10. sınıf kariyer rehberliğine ayrıldı. Öğretim programlarında 10. sınıf düzeyinde okul temelli planlama için ayrılan ders saatleri, zümre öğretmenleri tarafından, meslek seçimi ve kariyer planlama amacıyla öğrencilere yol gösterici olacak şekilde kullanılacak. Bu kapsamda planlanan eğitim öğretim faaliyetleri, mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı bağlamında yürütülecek.

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı,çeşitli etkinliklerle okulumuzda çoşkuyla kutlandı, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün çocuklara armağan ettiği bu bayramın, dünya çocukları arasında dostluk, barış ve kardeşlik köprüleri kurmasını diliyoruz. Tüm çocukların gözlerindeki pırıltının hiç solmadığı,eğitim ve oyunla dolu bir hayat geçirmelerini temenni ediyoruz. Programda emeği geçen Salim YETİM, Merve DÜNDAR ve Tevrat ÇİÇEK öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

TBMM'nin açılışının 104.yıl dönümünde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun.

Nis

 

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (5. Sınıf)  A soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (5. Sınıf)  B soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (6. Sınıf) A soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (6. Sınıf) B soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (7. Sınıf)  A soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (7. Sınıf)  B soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (8. Sınıf ve Hazırlık Sınıfı) A soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavının (8. Sınıf ve Hazırlık Sınıfı) B soru kitapçığı ve cevap anahtarı için tıklayınız.

 

Nis

Okulumuz Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi kapsamında 2024-2025 eğitim-öğretim yılı 5.sınıflarına öğrenci seçmek amacıyla, merkezi sistem sınav usul ve esaslarına uygun olarak Trabzon merkezli sınav yapacaktır.

Sınavla ilgili ayrıntılara aşağıda yer alan linklerden ulaşabilirsiniz.

Nis

Yomra İlçe Sağlık Müdürlüğünde görevli Hemşire Saime YAYLA ve Diyetisyen Hatice CİVELEK tarafından okulumuz çok amaçlı salonunda SAĞLIKLI VE DENGELİ BESLENME, KALP HASTALIĞI İLE AŞI HAFTASI ile ilgili eğitim verildi. Öğrencilerin eğitiminden sonra öğretmenler odasında otizm ile ilgili öğretmenlerimize kısa bilgilendirme yapıldı. Sunumları için Saime Hanıma, Hatice Hanıma ve Yomra İlçe Sağlık Müdürlüğüne teşekkür ederiz.

Nis

Tüm sınıflarımıza Trabzon katılımlı deneme sınavı yapıldı. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Nis

Okulumuzda Kasım ayında başlatmis olduğumuz ''AYIN TEMİZ VE DÜZENLİ SINIFI VE AYIN ÖRNEK ÖĞRENCİSİ'' projesi kapsamında örnek davranışlarından dolayı ayın sınıfı 7/B sınıfımız, ayın öğrencisi ise 7/ sınıfımızdan Ahmet Miraç GELDİ olmuştur. 7/B sınıfımız ayın sınıfı kupasını ve ayın temiz ve düzenli sınıfı belgesini Okul Müdürümüz Mustafa CAN'dan aldılar. Ayın öğrencisi ise belgesini ve hediyesini 7/A Sınıfı Rehber Öğretmenimiz Tevrat ÇİÇEK'den aldı. Sınıfımızı ve öğrencimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Nis

Okulumuzda Kasım ayında başlatmış olduğumuz BİZ KİTAP OKUYORUZ projesi kapsamında Mart ayının kitap kurdu olan öğrencilerimiz 5/D sınıfından Muhammet Ali KANLI ve 7/B sınıfından Zeynep Azra KURT yapılan kısa bir tören ile belgelerini ve hediyelerini okul idaremizden aldılar. Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Mrt

Okulumuzda 18 Mart Çanakkale Zaferini ve Şehitlerini Anma Günü düzenlendi. Bu duygu yüklü anma gününde emeği geçen öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Trabzon Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen okul sporları kapsamında KÜÇÜK ERKEKLER - KIZLAR BİLEK GÜREŞİ bu yıl Hayri Gür Spor Salonu’nda gerçekleştirildi. Küçük Erkeklerde Abdülkadir KALYON, Berat YEŞİLYURT VE Musab YILDIZ sağ ve sol kolda ayrı ayrı il birinciliği, Ahmet Kerem ÖZLÜ sağ kolda   il ikinciliği Küçük Kızlarda Sümeyye KAVALCIOĞLU sağ kolda il birinciliği - sol kolda il ikinciliği , Ayşegül CAN sağ kolda il birinciliği, Ayşe Müge BİRLİK sağ kolda il ikinciliği ve Zeynep İRTEM sağ kolda il üçüncülüğü elde ederek bizi gururlandırdılar. Beden Eğitimi Öğretmenimiz Salim Yetim ve öğrencilerimizi tebrik ediyor, bundan sonraki turnuvalarda başarılar diliyoruz.

Mrt

Okulumuzda Kasım ayında başlatmış olduğumuz BİZ KİTAP OKUYORUZ projesi kapsamında Şubat ayının kitap kurdu olan öğrencilerimiz 5/B sınıfından Fatma Betül ABDİOĞLU ve 7/B sınıfından Melisa UZUN yapılan kısa bir tören ile belgelerini ve hediyelerini Okul Müdürümüz Mustafa CAN'dan aldılar. Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Mrt

Okulumuzda Kasım ayında başlatmis olduğumuz ''AYIN TEMİZ VE DÜZENLİ SINIFI VE AYIN ÖRNEK ÖĞRENCİSİ'' projesi kapsamında örnek davranışlarından dolayı 2.defa ayın sınıfı seçilen 5/B sınıfımız, ayın öğrencisi ise 5/B sınıfımızdan Sümeyye KURT olmuştur. 5/B sınıfımızın başkanı, ayın sınıfı kupası ile ayın temiz ve düzenli sınıfı belgesini Okul Müdürümüz Mustafa Can'dan aldı. Ayın öğrencisi de belgesini Okul Aile Birliği Başkanımız (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenimiz) Burhan Tayar'dan aldı. Sınıfımızı ve öğrencimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Mrt

Örgün Eğitimle Hafızlık Projesi kapsamında Mina Erkek Hafızlık Kuran Kursunda hafızlık eğitimi alan okulumuz kayıt donduran 7.sınıf öğrencilerinden Taha Onur Kartal yüce kitabımız Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyerek, “Hafız” olma şerefine nâil olmuştur. 

Öğrencimize Kuran-ı Kerim’in ve Peygamber efendimiz(s.a.v)’in sünnet-i seniyyesinden ayrılmaması temennîsiyle tebrik ediyor, başarılar diliyoruz.. 

Emek veren anne babasından, kıymetli hocası Bilal ÇİL’den, tüm hocalarından ve herkesten Allah razı olsun. Darısı diğer hafız adaylarımıza olsun. 

Şbt

Örgün Eğitimle Hafızlık Projesi kapsamında Mina Erkek Hafızlık Kuran Kursunda hafızlık eğitimi alan okulumuz 8.sınıf öğrencilerinden Salih Can yüce kitabımız Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyerek, “Hafız” olma şerefine nâil olmuştur. Öğrencimize Kuran-ı Kerim’in ve Peygamber efendimiz(s.a.v)’in sünnet-i seniyyesinden ayrılmaması temennîsiyle tebrik ediyor, başarılar diliyoruz.. Emek veren anne babasından, kıymetlihocası Nurettin Dinçdağ’dan tüm hocalarından ve herkesten Allah razı olsun. Darısı diğer hafız adaylarımıza olsun.